Reabilitarea și modernizarea clădirii „Clubul Copiilor";

Clubul Copiilor Adjud ar trebui să fie o unitate de învăţământ de stat specializată în activităţi extraşcolare, în cadrul cărora se desfăşoară acţiuni instructiv-educative specifice, prin care se aprofundează şi se diversifică cunoştinte, se formează, se dezvoltă şi se exersează competenţe potrivit vocaţiei şi opţiunii copiilor şi se valorifică timpul liber al copiilor prin implicarea lor în proiecte educative.

Aceste activități extrașcolare vin ca alternative cu importanță majoră în formarea copiilor, în funcție de aptitudini, aspirații, disponibilități, prezentând avantajul cultivării sentimentul de siguranță tocmai prin lipsa « lucrului impus ». El, copilul, simte nevoia să-și aleagă singur una sau mai multe activități, eliminându-se astfel reacția de respingere a actului educațional forțat.

Activitățile extrașcolare dezvoltă gândirea critică și stimulează implicarea generației tinere în actul decizional, realizându-se astfel o simbioză lucrativă între componenta cognitivă și cea comportamentală:

 

Activitățile extrașcolare care se pot desfășura pot fi :

– muzică și instrumente muzicale;

– dans sportiv;

– pictură;

– șah;

– karting, etc.

Finalizarea sălii de sport a Colegiului Național ,,Emil Botta”;

Un alt obiectiv important, îl reprezintă finalizarea construcției sălii de sport a Colegiului  Național „Emil Botta”, aflată în zona parcului Adjud. Obiectivul vizează, în primul rând, desfășurarea în condiții optime a orelor de educație fizică, eliminând riscurile la care sunt supuși elevii acestui colegiu în prezent, prin traversarea drumului european E85 pentru a ajunge la sala de sport din apropierea stadionului. Comunitatea locală așteaptă concretizarea acestui obiectiv de mai bine de 10 ani, mai ales că siguranța copiilor din Adjud și din zonele limitrofe este prioritară. Construirea sălii de sport va fi benefică pentru întreaga comunitate prin organizarea de competiții sportive, activități recreative, evenimente culturale, festivități, concerte. Sursa de finanțare în vederea realizării acestui obiectiv va fi  asigurată de Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), prin Compania Națională de Investiții (CNI).

Recompensarea profesorilor și antrenorilor, a elevilor și sportivilor cu rezultate deosebite la competiții, evaluări și concursuri naționale;

Implementarea programului After school în toate unitățile de învățământ din oraș;

Din cauza lipsei de timp a părinților, angajați de multe ori în activități solicitante, stresante, în ultima perioadă conceptul de after school a înflorit. În esență, programele after school sunt special create pentru copii, după încheierea orelor de școală obligatorii, fiind foarte apreciate de părinți. Aceștia preferă să plătească uneori o sumă mai mare decât salariul minim pe economie, doar ca să își știe copiii în siguranță.

Un after school poate avea o multitudine de avantaje pentru copii. Pe lângă avantajele evidente pentru părinți, enumerăm următoarele avantaje de necontestat:

  • Copiii sunt supravegheați și îndrumați să-și facă temele de către cadre didactice atestate;
  • Copiii socializează între ei, făcându-și foarte ușor prieteni;
  • Li se dezvoltă noi abilități care le pot modela gândirea și îi pot ajuta să-și aleagă drumul în viață;
  • Sunt într-un mediu sigur după școală;
  • Stau mai puține ore în fața televizorului, a tabletei sau a laptopului, iar astfel câștigă timp foarte prețios;
  • Asimilează mai bine cunoștințele însușite la școală și vor reuși să-și creeze singuri un program bine pus la punct, care să le ofere eficiență maximă;
  • Crește stima de sine și ajută la dezvoltarea inteligenței emoționale;
  • Copiii obțin rezultate mai bune la învățătură;
  • Au seara liberă să se joace și să comunice mai mult cu familia;
  • Există posibilitatea desfăşurării unor activităţi extracurriculare.

Programe After school care se pot implementa:

  • Fonduri europene – proiecte POCU, pe diverse axe, cu program de tip „Școală după școală”;
  • Proiecte aprobate de ISJ Vrancea, Grădiniță/ Școală de Vară.
  • Programe finanțate de ONG-uri, fundații, asociații, organizații nonprofit – Salvați Copiii România, OvidiuRO.

Protejarea, prezervarea şi reabilitarea clădirilor, a monumentelor, a obiectelor cu valoare cultural-artistică şi istorică, promovarea acestora pe plan local, județean, național;

Acordarea de recompense cetățenilor pentru cea mai bună inițiativă civică;

Sprijinirea fundațiilor care se ocupă de adăpostirea și îngrijirea câinilor comunitari, astfel încât în spațiul public să nu mai existe niciun câine fără stăpân;

Sprijinirea fundației care se ocupă de adăpostirea și îngrijirea câinilor comunitari prin:

  • parteneriate cu ONG-uri în domeniul protecției animalelor, iar pentru câinii maidanezi cu și fără stăpân, desfășurarea unor campanii ample de sterilizare/microcipare, gratuită;
  • punerea la dispoziția fundației a unei mașini care să transporte câinii, ce urmează a fi sterilizați, până la punctul unde o să se realizeze sterilizarea;

Sprijinirea tinerilor specialiști care se stabilesc în municipiul Adjud prin acordarea de locuințe de serviciu;

Identificarea unei locații și a resursei financiare în vederea înființării unui cămin pentru bătrâni;

Organizarea și finanțarea unor spectacole culturale de calitate.

Citește și..