Deciziile cu impact major se vor adopta în urma consultărilor publice;
Înființarea serviciului „TELEFONUL CETĂȚEANULUI” în vederea primirii sesizărilor, a reclamațiilor și a sugestiilor, privind aspectele de interes public de pe raza municipiului;
Digitalizarea serviciilor locale prin crearea unei platforme online multifuncționale;
Principala provocare a dezvoltării municipiului Adjud reprezintă digitalizarea serviciilor instituției administrative locale prin realizarea unei platforme online, prin care cetățenii municipiului să poată avea acces la o serie de servicii electronice, oferite în prezent în sistem clasic.
Digitalizarea instițutiei presupune răspunsul la următoarele cerințe:
- simplificarea modului de interacțiune a locuitorilor municipiului cu angajații instituțiilor publice locale;
- simplificarea și digitalizarea procedurilor interne și a metodelor de lucru;
- spoririea eficienței, transparenței și îmbunătățirea relației cu locuitorii municipiului;
- creșterea transparenței, urmărind modelul UE de a face accesibilă cetăţenilor „guvernarea locală”;
- exploatarea la maximum a facilităţilor oferite de noua platformă informatică, prin implementarea unor sisteme informatice integrate, care să permită cetăţeniilor să fie informaţi oriunde, oricând, cât mai repede posibil şi la costuri cât mai scăzute;
Principalele beneficii privind digitalizarea instituției sunt:
- procesele instituționale de lucru sunt automatizate și simplificate pentru a servi cetățeanul mai repede și pentru a scuti funcționarul de sarcini repetitive și scriptice;
- funcționarii publici au acces permanent și în timp real prin sistemul integrat online la toate documentele interne, fără riscul de a pierde documente;
- aplicația se integrează cu site-ul web al instituției;
- adoptarea unui sistem de management transparent la nivel instituțional;
- reducerea la minimum a interacționării funcționarilor publici cu locuitorii, în vederea scăderii riscului infectării cu virusul SARS COV2;
- cetățenii nu mai trebuie să se deplaseze la ghișee pentru a plăti taxe, impozite, amenzi sau pentru a solicita/ridica documente, ci o vor putea face online pe site-ul Primăriei;
- cetățenii pot verifica în timp real stadiul de soluționare a cererilor sau sesizărilor online, direct pe platforma online.